Poetyka filmu religijnego - Mariola Marczak

29,00 zł

Najniższa cena produktu 29,00 zł z dnia 21.11.2024

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni

Brutto
Seria
Naukowe
Stan
Używany
Tytuł
Poetyka filmu religijnego
Autor
Mariola Marczak
Wydawnictwo
Arcana
Rok wydania
2000
Format
205x145 mm
Ilość stron
229
Okładka
Miękka
Ilość
Brak w magazynie
Brak w magazynie
Obecnie brak na stanie


redeem
Kupując ten produkt możesz zebrać 2 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 2 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,40 zł .


W świadomości kulturowej i społecznej, a także historii kinematografii od dawna funkcjonuje termin "film religijny", obejmując swym zasięgiem wielką ilość zjawisk w światowym kinie. Używa się go w odniesieniu do odległych często od siebie dzieł, jak np. "Jezus z Nazaretu" z jednej strony a "Ostatnie kuszenie Chrystusa" czy "Zły porucznik" z drugiej. W wielu filmach autorzy posługują się motywami, cytatami, wątkami i postaciami wziętymi wprost z Pisma Świętego Starego lub Nowego Testamentu bądź z tradycji religijnej w sposób, który odbiera aurę świętości i religijności, a nawet znaczenie powszechnie rozumiane w tradycji chrześcijańskiej. "Poetyka filmu religijnego" - to próba weryfikacji terminu "film religijny". Autorka stara się odpowiedzieć na pytanie czy "film religijny" to tylko nazwa gatunkowa, przypisywana dość swobodnie każdemu obrazowi filmowemu, w którym pojawi się jakikolwiek motyw religijny, czy też terminowi temu odpowiada pojecie określone przez zespół cech, a za nim - konkretny przedmiot teoretyczny. Na podstawie analizy takich dzieł, jak: "Dziennik wiejskiego proboszcza", "Męczeństwo Joanny d'Arc", "Dzień gniewu", "Słowo", "Andriej Rublow", "Ofiara", "Uczta Babette", "Czarna suknia", "Jezus z Nazaretu", przedstawia metody, sposoby i środki, którymi posługuje się kino w konfrontacji z tematem religijnym.

KWR

Dane

Stan
Używany
Tytuł
Poetyka filmu religijnego
Autor
Mariola Marczak
Wydawnictwo
Arcana
Rok wydania
2000
Format
205x145 mm
Ilość stron
229
Okładka
Miękka

Referencje

Komentarze (0)